Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Selasa, 25 Jun 2013

Minggu Pertama Dalam Pantang - HANCUSSS

Sedih nak cerita.
Saya rindukan jagaan mak sendiri.
Saya rindukan teguran mak yg banyak beri nasihat yg masuk akal.
Terasa nk call mak. Tapi saya sengaja tak call. Takut menangis. :(

Lauk saya sayur timun. Syl tak kata apa. Syl amik ayam je.
Saya taknak makan lauk sardin dlm tin. 3 kali syl kata. 'Saya tak nak.. Saya taknak.. Saya taknak..'
Saya suka bengkung. Tpi dikata sakit. Payah nk berjln. Takyah pakai la. (saya pakai je dgn muka mencuka).
Saya banyak bergerak. Hari ke 4 syl dah cuci peti ais. Err.. Saya tak puas hati kalau org lain cuci. Saya nak simpan EBM sebenarnya. So, perlu jaga kebersihan tahap 5 bintang utk si comel.
Saya tak suka ikan salai. Hehe. Jgn paksa saya mkn.
Ada ke patut.. Saya disuruh mkn pulut. Huhu..
Saya sentiasa mkn lambat. Pukul 2 ptg.. Kalau dgn mak sendiri. Saya org pertama yg akan mkn dulu. :(

Huwaaa.. Serius saya rindukan mak sendiri.

Walau apapun. Saya faham. Mungkin cara dia berpantang dulu lain. Mak saya berpantang memang ada pengaruh cara Melayu sebab kampung kami dikelilingi perkampungan Melayu. Apapun, yang penting. Anak2 Saya dijaga dengan baik dan penuh kasih sayang. Saya bersyukur sangat2. Jika harapkan mak Saya sendiri nak dtg ke Semenanjung untuk jaga Saya ni ibarat menunggu bulan jatuh ke riba. huhu.. inilah nasib anak perantau. Semoga Tuhan terus memberikan saya dan keluarga nikmat kesihatan yang baik dan sentiasa dimurahkan rezeki /  bahagia selamanya. *senyum sikit*

2 ulasan:

Ina Hashim berkata...

siannya....sabar bebanyak....timun, pulut semua tuh mmg pantang larang orang Melayu...boleh buatkan rahim sejuk dan berangin....ikutlah kata hati sendiri, klu dirasa memudaratkan tolaklah dengan baik2...semoga beliau memahami

ayukhairy berkata...

Syl....syahdunya baca entri syl...moga syl kuat ye hadapi pantang kali ni...tak mo tensen2 ye