Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Jumaat, 27 Julai 2012

Cara Nak Check Telefon Tiruan Atau Original

BERHATI2 SEMASA BELI HP...

Untuk mengetahui status keaslian buatan telefon bimbit anda
► sila taip *#06#
► akan keluar IMEI [International Mobile Equipment Identity]
► semak nombor IMEI telefon anda di kedudukan 7 dan 8
... Contoh : 358671017470473
... Kedudukan ke 7 dan 8 ialah 01


02 atau 20 : dari China = KUALITI RENDAH
08 atau 80: dari Germany = KUALITI SEDERHANA
01 atau 10: dari Finland = TERBAIK
00 atau 03 atau 04: dari kilang asal = SANGAT TERBAIK
13 : dari Azerbaijan = SANGAT KURANG KUALITI & MERBAHAYA





psst: hp comel Nokia C3 saya no 04. 
Sumber 

3 ulasan:

izzah berkata...

kalau 05 plk cmner?xde pn dlm senarai kt atas tu...

♥ Cik Nur Elyana ♥ berkata...

saya pown 05 cam ne ea?

Myluv - Syl berkata...

alahai.. yeke. ada no 05 pulak. takde dijelaskan. tak cukup info no. kikiki.. sorry yang.